Evde Sağlık Hizmeti Nedir?
Çeşitli hastalıklara bağlı olarak evde sağlık hizmeti sunumuna ihtiyacı olan bireylere evinde ve aile ortamında sosyal ve psikolojik danışmanlık hizmetlerini de kapsayacak şekilde uzman bir kadro ile verilen muayene tetkik, tahlil ve tedavi, tıbbi bakım, takip ve rehabilitasyon hizmetlerini ifade etmektedir.
Evde Sağlık Hizmetleri Kapsamında Verilen Sağlık Hizmetleri Nelerdir?
- Genel muayene hizmeti,
- Tahlil tetkik ve takip hizmeti,
- Yara bakımı ve pansumanı,
- Sonda takılması ve değişiklikleri,
- Gerekli durumlarda uzman hekim konsültasyonları,
- İlaçların reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla, reçete edilmesi ve süresi dolan raporlarının yenilenmesi
- Tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması,
- Gerekli görülen hallerde hastanın ilgili sağlık kuruluşuna ve/veya sağlık kuruluşundan evine nakli,
- Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin ev ortamında verilmesi,
- İhtiyaç halinde psikolog, sosyal çalışmacı, fizyoterapist, diyetisyen ve benzeri destek hizmetlerinin sunulması,
- Hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ile hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi
Tüm bu uygulamalar neler olduğu, nasıl yapılacağı ve varsa komplikasyonları hakkında gerekli bilgilendirmeler yapılarak verilmektedir.
Evde Sağlık Hizmetlerinden Kimler Faydalanabilir?
- Evde aile bireyleri ile birlikte yaşayan veya kimsesiz, engelli, yaşlı, alzheimer veya demansı olan, felçli, yatağa bağımlı, hayatını başkalarına bağımlı olarak devam ettiren sağlık hizmetine ihtiyacı olan bireyler,
- Palyatif bakım gereken enteral, parenteral gereksinimi olan son dönem onkoloji hastaları,
- Hareket kısıtlılığı olan ileri derecedeki kas hastaları,
- İleri derece KOAH vb. solunum sistemi hastaları,
- İleri evre organ yetmezliği olan hastalar (kalp,akciğer vb.),
- Hastanede gördüğü tedavi veya ameliyatı sonrasında taburcu edilen ve tedavisinin devamının evde sağlanması gereken hastalar,
- Yara bakımı, enjeksiyon, infüzyon ve diğer kısa süreli hemşirelik hizmetlerine ihtiyaç duyanlar,
- Yatağa bağımlı olup; Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri'ne ihtiyacı olan hastalara,
- Spastik çocuklar(ağır durumda olanlar),
- Yeni doğum yapmış anne ve bebekleri
İlk Başvuru Nasıl Yapılır?
444 38 33 numaralı Evde Sağlık Hizmetleri Ulusal Çağrı Merkezi aranarak
hasta kimlik-iletişim bilgileri ve kısa tıbbi ihtiyacı paylaşılarak müracaat yapılır.
Hasta Kabulü ve Takip Süreci Nedir?
- Tüm başvurular 444 38 33 numaralı Evde Sağlık Hizmetleri Ulusal Çağrı Merkezinden yapılır.
- Çağrı merkezi, hastanın gerekli bilgilerini alarak ilgili koordinasyon merkezine yönlendirir.
- İl Koordinasyon merkezi yapacağı ön değerlendirme neticesinde talepleri uygun görülen hasta için, ikamet ettiği yerin yakınlığını dikkate alarak, ilgili birimi görevlendirir.
- Görevlendirilen birim tarafından, hastalara 24 saat içerisinde ilk ziyaret gerçekleştirilip hastanın Evde Sağlık Hizmeti kapsamına alınıp alınmayacağına karar verilir.
- Hasta Evde Sağlık Hizmeti kapsamına uygunsa hizmet süreci hakkında ekip tarafından bilgi verilir ve ilk izlemi yapılır.
- Evde sağlık hizmeti verilecek kişi, veli veya vasisine ilk muayenede evde sağlık hizmetlerinden yararlanmak istediğine dair rıza belgesi onaylatılır.
Hizmetin Sonlandırılması Nedir?
- Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın iyileşmesi
- Evde sağlık hizmeti sunulan hasta için uygulanan bakım ve tedavinin, sağlık personeli gerektirmeden yapılabilecek hale gelmesi,
- Hastanın kendisinin veya veli/vasisinin hizmeti sonlandırmayı talep etmesi,
- Hastanın vefat etmesi,Hasta veya yakınlarının tedaviye uyumsuz davranışları ve önerilere uymamaları halinde sorumlu tabip tarafından verilen hizmetin faydası olmayacağına kanaat getirilmesi,
- Hasta veya hastanın veli/vasisinin personelin güvenliğine yönelik uygun olmayan davranışlarda bulunmaları
- Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın, çeşitli nedenlerle ikamet ettiği bölgenin değişmesi.